Osiem lat wyników według obwodu głowy w osiem miesięcy
Tabela 3. Tabela 3. Wyniki ośmiu lat badań według obwodu głowy w ósmym miesiącu życia Tabela 3 przedstawia wyniki testu w wieku ośmiu lat według obwodu głowy w wieku ośmiu miesięcy dla wszystkich 249 dzieci i podgrupy 229 dzieci bez zaburzeń neurologicznych. Dzieci z nietypowym rozmiarem głowy w ósmym miesiącu życia, nawet w przypadku braku zaburzeń neurologicznych, miały znacznie niższe wyniki werbalne i wyniki IQ niż osoby o normalnej wielkości głowy po ośmiu miesiącach. Istotne różnice w umiejętnościach językowych receptywnych, częstości występowania nadpobudliwości oraz zdolności czytania, matematycznych i ortograficznych odnotowano również między dwiema grupami, zarówno w ogólnej populacji, jak i w normalnej neurologicznie podgrupie. Wizualne zdolności motoryczne i wyniki testu Fletchera z podziałem na czas różniły się między dziećmi z nieprawidłowym rozmiarem głowy i dziećmi o normalnej wielkości głowy po ośmiu miesiącach w całej populacji, ale nie w normalnej neurologicznie podgrupie; Dobra funkcja motoryczna nie różniła się istotnie między grupami.
Tabela 4. Tabela 4. Funkcje neurologiczne i intelektualne w wieku szkolnym wśród dzieci z podtypami i osób z prawidłowym krążeniem w wieku ośmiu miesięcy Dane dotyczące funkcji neurologicznej i intelektualnej w wieku szkolnym przedstawiono w tabeli 4. Znacznie więcej dzieci z nieprawidłową głową obwód w wieku ośmiu miesięcy miał niski iloraz inteligencji i ograniczone umiejętności akademickie.
Skorygowany wpływ nieprawidłowego ośmiomiesięcznego obwodu głowy na wyniki pomiarów
Tabela 5. Tabela 5. Hierarchiczne analizy wielokrotnej regresji skutków nieprawidłowego obwodu głowy w wieku ośmiu miesięcy w odniesieniu do wyników w wieku szkolnym. * Aby przetestować hipotezę, że wpływ podnormalnego wzrostu głowy w wieku ośmiu miesięcy utrzymuje się po kontroli dla grupy demograficznej oraz okołoporodowe czynniki ryzyka i poważne upośledzenie neurologiczne, przeprowadziliśmy serię hierarchicznych wielokrotnych regresji dotyczących zmiennych wynikowych, dla których stwierdzono, że różnice między dziećmi o prawidłowej wielkości głowy i o subnormalnych rozmiarach głowy po ośmiu miesiącach są znaczące w porównywaniach jednoczynnikowych, jak opisano powyżej (Tabela 3). Zmienne kontrolne obejmowały niekorzystny status społeczno-ekonomiczny matki, który wyrażono jako połączenie rasy (biały = 0 i czarny = 1), poziom wykształcenia (co najmniej liceum = 0 i mniej niż liceum = 1) i stan cywilny (żonaty = 0 i niezamężny = 1). Skala wahała się od 0, najmniej społecznie poszkodowana, do 3, najbardziej niekorzystna pod względem społeczno-ekonomicznym. Ta złożona skala miała wyższą korelację z oceną IQ na pełną skalę WISC-R (-0,42) niż każdy z jej składników analizowanych oddzielnie (rasa = -0,34, poziom wykształcenia = -0,27, stan cywilny = -0,27, a Hollingshead dwuskładnikowy indeks pozycji społecznej = -0,38). Status społeczno-ekonomiczny został wprowadzony do regresji, a następnie zmienne okołoporodowe, wskaźnik ryzyka noworodkowego Hobela, obecność lub brak uszkodzenia wewnątrzmacicznego, masa urodzeniowa oraz obecność lub brak zaburzeń neurologicznych
[podobne: fizjoterapia w geriatrii, anestezjologia i intensywna terapia, klinika kardiologii warszawa ]
Comments are closed.
Początkowo wykonaliśmy test na alergie i nic nie wyszło
[..] Artukul zawiera odniesienia do tresci: optyk pszczyna[…]
pacjent musi leżeć absolutnie nieruchomo